OBS: På den här webbplatsen används Flash och JavaScript för en del funktioner. Kontrollera att Flash och JavaScript är aktiverade i inställningarna för din webbläsare. Ladda ned senaste version av flash-plugin.


OBS! För att kunna utnyttja alla funktioner på webbplatsen behövs Adobe Flash.
Flash plug-in finns ännu inte installerad i din webbläsare.
Du kan hämta den här: current flash plugin version please click here.

stäng


OBS! Plattformen som används stödjer inte Adobe Flash.

stäng

2012-mar-28 | Sponsring
Pimp my Volkswagen - en utmaning till förmån för kampanjen Allt för att utrota hungern
Johannes Nordemar och sin Lupo som kommer att auktioneras ut till förmån för kampanjen "Allt för att utrota hungern"

"Allt för att utrota hungern" är en kampanj startad av Svenska kyrkan till förmån för människor i fattiga delar av världen. Man arbetar framför allt långsiktigt med jordbruksstöd, mikrofinansiering och utbildning för att på så sätt hjälpa människor att skaffa sig försörjning. Kampanjen återkommer varje år och 2012 fokuserar man på jämställdhet och hungerprojekt som särskilt stärker kvinnors inflytande.

Volkswagen Sverige blev utmanad i kampanjen Utrota hungern och antog utmaningen för att hjälpa till att stötta en god sak. Man ställer upp med både arbete, material och kompetens för att maximera värdet på bilen inför den kommande försäljningen.

Johannes Nordemar tog initiativ till utmaning #189 eftersom han tyckte att det var en rolig kampanj med stor potential och ett ändamål värt att stötta. Han har gjort detta som privatperson och har ingen vidare koppling till kampanjen Utrota hungern eller Volkswagen Sverige. När bilen är färdig ska den säljas på auktion och pengarna skänkas till kampanjen.

    Volkswagens nyheter på Genèvesalongen 2013
    Aktuella notiser

    Visa samtliga notiser
    CrossBlue - nytt SUV-koncept från Volkswagen presenteras på bilsalongen i Detroit